ADF Alt Maresme

Notícies

My112, l’aplicació que pot salvar-te la vida

General

El telèfon d’emergències 112 de Catalunya té a disposició de tothom una app gratuïta per a mòbils que s’anomena “My112” que envia, de manera automàtica, les coordenades de localització de la persona que truca als professionals d’emergència. L’app, desenvolupada pel CAT112 està disponible per a sistemes Android i iOS.

A través del telèfon d’emergències 112 es pot demanar assistència en cas d’urgència o emergència en matèria de seguretat ciutadana, extinció d’incendis, salvament, urgències sanitàries, protecció civil entre d’altres situacions d’auxili. És un telèfon gratuït operatiu les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. Des del 2015 està disponible l’app My112, una aplicació també gratuïta disponible per a sistemes Android i iOS.

Una app amb geolocalització

L’app My112 és gratuïta i serveix per avisar els serveis d’emergències de la Generalitat de Catalunya de forma ràpida i efectiva, ja que l’operador del telèfon d’emergències 112 de Catalunya, alhora que rep la trucada, rep la posició en el mapa de la persona que truca de forma precisa, sempre que hi hagi cobertura de dades, i en facilita la localització als cossos d’emergència que calgui activar, ja sigui SEM, Mossos, Policia Local, Agents Rurals, Bombers, ADF, etc.

Aquesta funcionalitat és important quan es tracta de localitzar a una persona que es troba en zones on no hi ha referències geogràfiques o de difícil accés, així com cerques de persones o rescats de muntanya, entre d’altres casos.

Accessible per a persones sordes

El telèfon d’emergències 112 de Catalunya disposa també de dues aplicacions per a mòbils intel·ligents que faciliten l’accés universal al 112 de totes les persones, sigui quina sigui a seva condició.

L’app funciona a partir de tres pictogrames que corresponen als tres motius més comuns de trucades que es reben al 112: les emergències mèdiques, les policials i les relacionades amb els bombers i l’extinció d’incendis. Quan la persona ha seleccionat l’opció convenient, pot escollir entre diverses situacions, per exemple, maltractaments, agressions, suïcidis, accidents, incendis o malalties, etc. Aquesta aplicació millora l’autonomia de les persones sordes, que poden alertar quan pateixen una emergència, però també quan en són testimonis.

Aquest servei es pot sol·licitar a la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) a través de la seva pàgina web, ja que és l’entitat que s’encarrega de distribuir i canalitzar l’eina a les 32 associacions federades, a l’Associació Provincial de Laringectomitzats de Lleida i a la Federació d’Associacions Catalanes de Pares i Persones Sordes (ACAPPS) a través del correu electrònic: acapps@acapps.org.

Com instal·lar My112

L’app My112 està disponible tan en versió Android com iOS i es pot fer servir a tot l’estat espanyol.

Una vegada descarregada l’app, ens preguntarà si la volem fer servir en versió normal o en mode accessible. Aquesta segona opció mostra la informació i menús amb lletra més gran, per a les persones que tenen problemes de visió o que no es desenvolupin bé amb la pantalla tàctil, puguin llegir-ho tot bé i clicar sobre grans botons. Una vegada descarregada, ens demanarà permís per geolocalitzar-nos i també per rebre missatges.

Tot seguit hem d’introduir un número de telèfon que volguem associar al compte perquè el 112 ens pugui identificar.

A continuació trobarem una pantalla amb dos botons: Emergències i Avisos. Si premem “Emergències” ens mostrarà un mapa on estarem geolocalitzats i un globus per realitzar la trucada.

En el moment en que sigui necessari fer la trucada d’auxili només cal clicar el botó vermell “Emergència”; la pantalla mostrarà la informació de localització: (On sóc?) i el botó de trucada.

Amb un altre clic ens posarem en contacte amb l’operador (que instantàniament rebrà també les coordenades amb la ubicació exacte sobre el mapa, cosa que l’app també fa si senzillament es truca normal al telèfon 112). Opcionalment, també permet enviar fotografies, si fós necessari.

Com a funcionalitat extra, una vegada configurada l’aplicació també permet rebre avisos d’emergència que apareixeran com a notificacions. Aquests avisos poden incloure incidències climatològiques, informació de la policia o avisos d’emergències de qualsevol altre tipus a la població. Però, per evitar la saturació només es reben avisos de la zona propera on estigui la persona.

Sabies que…

Molta gent no sap que per trucar al telèfon 112 no cal una targeta SIM al mòbil. La trucada s’estableix igual. I, per descomptat funciona amb qualsevol operadora tot i que la cobertura sigui més dèbil del normal. Per això, molta gent guarda al cotxe un mòbil vell i un carregador, per si de cas hi ha algun problema amb la mala sort que el telèfon principal s’espatlla.

Comparteix-ho:

Últimes notícies

             PUBLICITAT